Falkenbergs FF slog tillbaka Ängelholms FF med 1-0 efter att nyförvärvet Leonardo Farah Shahin snyggt klackat in sitt första mål i FFF-tröjan.

FFF hade lite slarvigt passningsspel inledningsvis men var ändå det bättre laget och det lag som skapade chanser. När FFF också fick ordning på passningsspelet bättre gick det undan. Gulvitt hade ett antal lägen innan Leonardo Farah Shahin till slut hittade rätt med en fin klack. Förarbetet stod Remo Gotfredsen Grgic för. I slutskedet av halvleken var FFF också nära att göra 2-0. Men ställningen var 1-0 i paus. FFF gjorde mängder av byten i paus och alla utom Anton Andersson på bänken fick speltid i andra halvlek. Även i andra halvlek var det FFF som dominerade. Gulvitt hade en rad lägen att utöka ledningen men det ville sig inte riktigt. Ängelholms FF skapade inget på hela matchen utan defensiven satt perfekt. Det blev därmed en solid seger utan att storspela. Gustav Lillienberg höll nollan.

– Jag tycker att vi gjorde en bra match. Vi roterade mycket. Vi gjorde en bra första halvlek och följde matchplanen, säger Leonardo Farah Shahin.
Han gladdes över sitt första mål i FFF-tröjan.
– Det var skönt att göra det. Det har jag längtat efter, så det var viktigt. Jag fick en bra passning från Remo Gotfredsen Grgic och tog emot bollen. Jag var lite felvänd och bestämde mig för att klacka. Den gick in. Det var en lättnad. Förhoppningsvis kommer det många fler mål, säger ”Leo”.
Han tycker också att det ser bra ut spelmässigt hittills.
– Just nu handlar det inte lika mycket om resultaten som prestationerna men vi vill alltid vinna varje match. Framförallt har vi presterat bra, så det känns bra.
Anfallaren är väldigt nöjd med sin första tid i klubben.
– Det bästa har varit att komma in i gruppen. Det är ett jättejuste lag och alla har tagit emot mig bra. Jag har kommit bra in i staden Falkenberg också. Jag vill fortsätta utvecklas och nu komma in ännu mer i spelidén och utvecklas med grabbarna, säger han.