FFF vann dagens DM-match mot HÅFF med 13-0. Elliot Hintsa och Oskar Christiansson gjorde fyra mål vardera. Rasmus Garrigan (2), Melwin Kocanovic, Edvin Christiansson och Lucas Sibelius stod för övriga mål i storsegern.
FFF ställde ett ungt lag på benen under tisdagen och som spelarna levererade. Gulvitt öste på direkt från start och fick utdelning närmast omgående. Efter 45 spelade minuter ledde FFF med 5-0. I andra halvlek fortsatte målen att avlösa varandra. Avbytarna fick komma in på plan och två av dem – Melwin Kocanovic och Rasmus Garrigan – hittade också nätet. Den sistnämnde blev till och med tvåmålsskytt. FFF vann till slut med 13-0.
– Jag tycker att vi gjorde en bra match. Det var ju 95 procent offensivt spel och vi spelade med högt tempo och kombinerade bra vilket gjorde att de inte hängde med och att vi gjorde många mål, säger ytterbacken William Borgryd.
Oskar Christiansson var såklart nöjd med sina fyra mål.
– Det kändes bra! Det är alltid kul att göra mål. Senast jag gjorde fyra mål var i U19 förrförra året, säger anfallaren, som sammanfattar lagets insats så här:
– Jag tycker väl att vi gjorde en okej insats. Vi hittade lite fina kombinationer och det var många som gjorde mål, så det var kul.
Så startade FFF:
Jakub Sutowicz – Rasmus Fridolf, Melker Larsson, Melker Anderberg, William Borgryd – Lucas Sibelius, Edvin Christiansson – Sewen Emilov, Elliot Hintsa, Adam Ekenhard – Oskar Christiansson
Ersättare: Otto Nilsson, Eron Mulaku, Matthew Charit, Melwin Kocanovic, Rasmus Garrigan
Härnäst väntar Östers IF på bortaplan i en träningsmatch på fredag.