Getinge IF
Efter att ha inlett försäsongen med två segrar mot Norrby IF och BK Astrio samt ett kryss mot Varbergs Bois väntar nu en lunchmatch mot seriekonkurrenten Tvååkers IF på Kristineslätt imorgon. Det blir en speciell match för Anton Andersson.

25-åringen är ny i FFF efter att ha vaktat Tvååkers IF:s mål de två senaste säsongerna. Där blev det 51 seriematcher mellan stolparna. Nu ställs han mot sina forna lagkamrater för första gången sedan han kritade på för Gulvitt.
– Det känns roligt att möta Tvååker. Jag har en del polare som lirar där och det ska bli kul att träffa dem igen. Några gliringar får jag passa mig för. Jag vet att Rasmus Andersson är något vassare än mig i trashtalket så jag ger mig inte in i den striden, säger Anton Andersson.
Han vet vad han vill se för typ av prestation av sitt FFF.
– Jag vill se ett lag som vill fortsätta visa upp sig från sin bästa sida och fortsätta att göra saker och ting bättre för att ta ytterligare steg i den process vi är inne i. Tvååker är ett tufft och fysiskt bra lag som vi kommer behöva matcha, vilket blir en rolig utmaning för oss, säger keepern.
Detta blir Anton Anderssons tredje insats i FFF-tröjan. Hur han ser på starten i klubben?
– Min personliga start i FFF tycker jag ändå är helt okej. Det är fortfarande tidigt och givetvis finns det grejer jag behöver bli bättre på. Och jag jobbar hårt för att bli det. Mottagandet från spelare, ledare och supportrar har varit helt fantastiskt. Jag trivs jättebra i klubben och ser fram emot lördagen först och främst nu! säger nyförvärvet från TIF.

Christoffer Andersson hoppas få se en bättre laginsats än mot BK Astrio.
– Det blir en batalj, en rolig försäsongsmatch. Vi har haft två matcher på kort tid och det blir nu en tredje inom åtta dagar. Vi snurrar på spelare och kompletterar med löpningar för de som har spelat lite mindre. Vi ser till så att varje dag utnyttjas på bästa sätt. Det blir en match där vi absolut ska fortsätta med det vi håller på med och där vi främst ska jobba mer med vår skicklighet med bollen, säger ”Chrisse”.
Gustav Lillienberg står över matchen på grund av en lättare fingerskada.

Matchen startar redan klockan 12.00 under lördagen. Välkomna till Kristineslätt för försäsongsderby!

Startelvan:
Anton Andersson
Linus Borgström
Gabriel Johansson
Tobias Karlsson
Adam Eriksson
Christoffer Carlsson
Melker Nilsson
Lucas Sibelius
Godwin Aguda
Oliver Hintsa
Leonardo Farah Shahin

Avbytare: Jakub Sutowicz, Tim Stålheden, Melker Larsson, Wilhelm Ärlig, Remo Gotfredsen Grgic, Rasmus Fridolf, Elliot Hintsa, Oskar Christiansson, Sewen Emilov.