Laholms FK
Det blev en blytung kväll för FFF i Helsingborg. Gulvitt släppte in två nickmål i varje halvlek och föll med 0-4 på Olympia.

Matchen inleddes med ösregn och dåligt väder. I 19:e minuten skulle Tobias Englund få en jättechans från nära håll, men avslutet gick över ribban. Istället kunde HIF ta ledningen i anfallet efter. Wilhelm Loeper hittade Anthony van den Hurk som enkelt kunde nicka in bollen. Knappt tio minuter senare var Benjamin Acquah nära att raka in 2-0 efter en fin soloprestation, men skottet gick utanför. I 31:a minuten hade Kalle Söderström, som var tillbaka i startelvan, en god kvitteringschans, men Anders Lindegaard lyckades rädda nicken till hörna. Med fyra minuter kvar av första halvlek var det samma visa som vid HIF:s första mål. Loeper assisterade van den Hurk, som nickade in sitt andra mål för dagen. Även denna gång var markeringsspelet undermåligt. HIF ledde med 2-0 i paus.

Tobias Tuvesson försökte få till en förändring genom att göra ett dubbelbyte i paus. Linus Borgström och Oliver Hintsa kom in istället för Tobias Englund och Umar Bala Muhammed. HIF lade sig lite mer på försvar, kontrollerade sin ledning och tillät FFF att ha mer boll. Men FFF hade till skillnad från senast svårt att skapa högkvalitativa målchanser. Anton Wede och Adam Bergmark Wiberg försökte, men fick inte avsluten på mål. I 63:e minuten ersatte Kwame Kizito Kalle Söderström och med kvarten kvar kom Linus Dahl in i Melker Nilssons ställe. Det blev ingen reducering för FFF. Istället kunde HIF göra sitt tredje nickmål i matchen. Återigen var det Anthony van den Hurk som höll sig framme och gjorde sitt tredje mål. De var dessvärre inte klara där. I 94:e minuten fastställde Assad Al Hamlawi slutresultatet till 4-0. Och även denna gång var det ett nickmål FFF, som också bytte in Edi Sylisufaj sent i matchen, släppte in. FFF föll blytungt på Olympia.

Så startade FFF:
Viktor Noring – Mahmut Özen, Axel Norén, Tobias Karlsson, Tobias Englund – Kalle Söderström, Anton Wede, Melker Nilsson, Umar Bala Muhammed – Christoffer Carlsson, Adam Bergmark Wiberg.