Norrby IF
Två spelare förlänger kontrakten med Falkenbergs FF. Det handlar om backen/mittfältaren Tobias Englund, 31, och målvakten Nadeem Omar, 19.

Tobias Englund kom till FFF inför säsongen 2017 och har nyss avslutat sin fjärde säsong i klubben. Värnamosonen är känd för sin inställning och för att springa tills han stupar. Under den gångna säsongen var han ordinarie i allsvenskan och levererade dessutom sina fyra första mål i högsta divisionen. Nu har han skrivit på ett nytt treårskontrakt med FFF.
– Det är en spelare som alltid ger 100 procent på träning och match och är en fantastisk person utanför plan. Det är viktigt för Falkenbergs FF att vi knyter till oss sådana människor under en längre tid till föreningen, säger FFF:s sportchef Håkan Nilsson.

Tobias Englund kommenterar förlängningen så här:
– Jag är jätteglad över att kunna förlänga med Falkenbergs FF. Jag har haft en bra utvecklingskurva och trivs jättebra med klubben, staden och alla människor runt omkring. Det är inte många klubbar som har den gemenskap som vi har här nere! Man är revanschsugen från förra året och vill tillbaka till allsvenskan så fort som möjligt, säger evighetsmaskinen.

Nadeem Omar har varit tredjemålvakt i FFF under säsongen. I november höll han nollan i debuten för Iraks U19-landslag i och mot Qatar. Nu har han förlängt kontraktet med FFF med ett år.
– Han är en ung och lovande målvakt som ånyo är uttagen till Iraks U19-landslag. Nadeem utvecklades på ett mycket bra sätt under 2020 och det blir spännande att se hans fortsatta utveckling under 2021, säger Håkan Nilsson.

19-åringen är glad över det nyskrivna kontraktet.
– Det känns jättekul och jag är glad över att Falkenbergs FF väljer att tro på mig och ge mig chansen. Det har varit ett mål sen jag kom till den här klubben, säger Nadeem Omar.
Nästa landslagsläger är planerat till i slutet av januari i Turkiet och i mars väntar Asiatiska U19-mästerskapen.
– Med tanke på intrycket jag fick i Qatar så har jag goda möjligheter till att bli uttagen till det, säger keepern.