Laholms FK
Ett oerhört ungt Falkenbergs FF besegrade idag Kvibille BK med 2-0 på bortaplan i DM. Sewen Emilov och Elliot Hintsa stod för ett mål vardera.

Sewen Emilov gav FFF ledningen med 1-0 i 26:e minuten. Elliot Hintsa vände bort en motståndare och frispelade Sewen, som inte gjorde något misstag. Efter knappa timman utökade FFF ledningen till 2-0. Rasmus Fridolf tog sig runt på kanten och spelade in bollen till Elliot Hintsa, som avslutade distinkt. Hintsa levererade därmed både mål och assist i matchen. FFF hade ett flertal bra möjligheter för ytterligare nätrassel men det stannade vid 2-0.

– En relativt bekväm vinst. Vi hade god kontroll på matchen, förutom under en period på tio minuter i första halvlek då vi var lite slarviga i passningsspelet. Kvibille kom då till ett par halvchanser. Annars dominerade vi första halvlek utan att komma till så många klara chanser. I andra halvlek ökade vi trycket, skapade flera chanser men saknade lite effektivitet. Vi tycker nog att vi skulle ha vunnit med lite större siffror, men vi är i stort sett nöjda med prestationen, säger P19-tränaren Anders Jensen.

Så startade FFF:

Jakub Sutowicz – Rasmus Fridolf, Otto Nilsson, Melker Anderberg, Nikolai Isrenn – Edvin Christiansson, Noel Lundgren – Elliot Hintsa, Sewen Emilov, Matthew Charit – Adam Ekenhard

Foto: Lollo Skagerfält