Laholms FK
Falkenbergs FF besegrade Tvååkers IF med 3-2 efter mål av Godwin Aguda, Lucas Sibelius och Oliver Hintsa. FFF dominerade matchen kraftigt till stora delar, men slappnade av lite på slutet och då kunde TIF snygga till siffrorna.

FFF dominerade första halvlek helt och hållet. Gulvitt hade flera fina chanser att ta ledningen. Det dröjde dock till strax före paus innan Godwin Aguda äntligen kunde skicka in ledningsmålet. Precis i början av andra halvlek sköt Lucas Sibelius in 2-0 efter förarbete från Oliver Hintsa och Leonardo Farah Shahin. Den sistnämnde sköt sedan ett skott som prickade ribban. Oliver Hintsa höll sig därefter framme och nickade in returen. FFF hade full kontroll på tillställningen och gjorde sedan en mängd byten. TIF kunde komma tillbaka i slutet av matchen och reducera två gånger om. FFF slappnade av lite väl mycket på slutet men kunde ändå, mycket rättvist, vinna med 3-2.

– Vi gjorde en bra match i 80 minuter då jag tycker att vi totalt dominerade den. Sen så blev vi för bekväma istället för att spela klart hela matchen med rätt fokus, säger målskytten Lucas Sibelius.
Han är nöjd med sitt 2-0-mål.
– Oliver kom in från kanten och passade ”Leo” som var felvänd och satte en liten lätt passning bakåt. Då var det bara att dundra in den på en touch. Det var skönt att äntligen få göra mitt första mål i A-laget, säger mittfältaren nöjt.
Så startade FFF:
Anton Andersson – Linus Borgström, Gabriel Johansson, Tobias Karlsson, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Lucas Sibelius, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Leonardo Farah Shahin
Ersättare: Jakub Sutowicz, Tim Stålheden, Melker Larsson, Wilhelm Ärlig, Remo Gotfredsen Grgic, Rasmus Fridolf, Elliot Hintsa, Oskar Christiansson, Sewen Emilov.