Norrby IF
Robin Hofsö har en väldigt fin säsong bakom sig. Men tyvärr blir det bara en säsong i FFF för 28-åringen. Den målfarlige anfallaren har i samförstånd med föreningen valt att bryta sitt kontrakt. Pendlingen till och från Landskrona blir helt enkelt för jobbig.

Robin Hofsö förklarar:
– Ett mycket svårt beslut är taget och tyvärr blev det ett tråkigt sådant. Det har varit många tankar fram och tillbaka men till slut så landade det i att bryta mitt kontrakt med FFF. Anledningen till beslutet är pendlingen och den nya familjesituationen där hemma.
Under säsongen levererade han 14 mål på 27 seriematcher plus ytterligare ett tävlingsmål i Svenska cupen. Han har blivit en favorit bland supportrarna och är mycket uppskattad i klubben.
– Tiden i FFF har varit helt fantastisk. Jag vet inte var jag ska börja men trots att det bara blev ett år i klubben så känns det som att jag varit i klubben i flera år. Den familjära känslan som finns i Falkenbergs FF är unik. Det är en av många saker man kommer sakna. Jag är besviken över att det inte gick hela vägen men jag är så stolt över att ha fått vara med på denna resa. Jag vill rikta ett stort tack till alla i FFF; spelare, ledare, styrelsen och supportrarna, säger Robin Hofsö.

FFF:s sportchef David Svensson kommenterar beslutet:
– Självklart hade vi helst av allt sett att Robin fortsatt minst ett år till i den gula tröjan. Det är en duktig fotbollsspelare och en härlig personlighet som vi tappar. Men vi har förståelse och respekt för hans situation och att helheten måste fungera. Därför har vi kommit överens om att bryta kontraktet. Vi tackar Robin för hans tid i Falkenbergs FF och önskar honom lycka till framöver, säger David Svensson.
Detta innebär också att FFF är på jakt efter en ny anfallare.