Falkenbergs FF premiärspelar mot Gais imorgon. FFF är laddade till tusen och redo att göra allt för att ta tre poäng i den efterlängtade premiären.

Tobias Karlsson är ny lagkapten och samtliga nyförvärv utom nigerianske kantspelaren Umar Bala Muhammed, som dock är på gång, är på plats i Falkenberg. Skadebekymmer och inställt genrep har stört lite under försäsongen men nu är truppen hopsvetsad och väldigt redo för premiär.
– Det är skönt att det drar i gång, men det är synd att supportrarna inte får vara här när det är premiär på hemmaplan. Det viktigaste är att vi kommer i gång med en bra prestation och visar att vi är på väg åt rätt håll. På vår hemmaplan har vi bra möjligheter att vinna. Vi ska också försöka dra nytta av att vi kommer ifrån allsvenskan, där det är ett högre tempo. Gais är ett lag som vi har bra koll på sedan innan och spelade 1-1 mot under försäsongen. Deras spel påminner om vårt. Det ska bli spännande imorgon, säger Hasse Eklund.

Kalle Söderström har dragits med en del skade- och sjukdomsproblem men är med i truppen till premiärmatchen. Detsamma gäller vår andra Kalle, nämligen Björklund, som drabbades av en hjärnskakning mot Tvååkers IF men är på g igen. Lorik Ademi har tränat på bra på sistone och ingår också i matchtruppen. Johan Brattberg är tillbaka på lån från BK Häcken och är även han med imorgon.
– Truppen ser bra ut nu. Vi är laddade och redo för att göra en bra match, säger Hasse Eklund.

Truppen består av följande 19 spelare:
1. Johan Brattberg (mv)
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson (K)
9. Oliver Hintsa
10. Kalle Söderström
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
14. Matthew Garbett
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
21. Mahmut Özen
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
26. Kalle Björklund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring (mv)
45. Adam Bergmark Wiberg

Matchen inleds klockan 15.00 imorgon på Falcon Alkoholfri Arena. Nedan hittar ni tv-intervjuer med Tobias Englund och Hasse Eklund. Nu kör vi!