Ariana FC
Nu står det klart att anfallaren Kwame Kizito och mittfältaren Carl Martinsson lämnar Falkenbergs FF.

Carl Martinsson flyttades upp i A-laget inför säsongen 2020. Han har dessvärre varit skadedrabbad under sin tid i Gulvitts A-trupp och rehabiliterar för närvarande den korsbandsskada han ådrog sig tidigare i år. Innan korsbandsskadan hann han medverka i DM-matcher och träningsmatcher.

Kwame Kizito kom till FFF från BK Häcken inför 2020 års allsvenska säsong, men slet av korsbandet redan efter knappt 70 minuters spel i premiären mot just BK Häcken. Förra säsongen kom han tillbaka i spel och svarade för sju mål på 19 matcher, varav åtta från start, i superettan. Med det blev han FFF:s bäste målskytt ihop med Adam Bergmark Wiberg. I år har det endast blivit sex inhopp och ett mål borta mot Åtvidabergs FF i division 1 södra.

– Vi vill tacka både Kwame och Carl för deras insatser i Falkenbergs FF och önskar dem all lycka i deras fortsatta fotbollskarriärer, säger FFF:s sportchef David Svensson.