Laholms FK
Den danske innermittfältaren Marcus Mathisen, 24, kommer att fortsätta spela i allsvenskan. Han lämnar Falkenbergs FF efter två säsonger för spel med Uppsalalaget IK Sirius.

Marcus Mathisen värvades från Halmstads BK inför säsongen 2019. Under debutsäsongen gjorde han 18 allsvenska matcher och ett mål för FFF. Målet var inte vilket som helst utan det helt avgörande målet borta mot Kalmar FF i näst sista omgången. Under 2020 medverkade han i 25 allsvenska matcher och bidrog med två mål, en frisparksreducering mot IF Elfsborg och det avgörande 3-2-målet på nick hemma mot Djurgårdens IF.

Den slitstarke mittfältaren erbjöds en förlängning med Falkenbergs FF efter degraderingen men har istället valt att fortsätta i allsvenskan. Från och med nu är ”Macke” IK Sirius spelare.
– Vi tackar Marcus för två år i den gulvita tröjan och önskar honom lycka till i framtiden, säger FFF:s sportchef Håkan Nilsson.

Marcus Mathisen själv:
– Jag vill först och främst tacka FFF för två riktigt bra år. Jag har trivts jättebra i klubben från dag ett, och känner att jag har utvecklats mycket som fotbollsspelare. Jag har fått många bra minnen som jag alltid kommer ta med mig, framförallt från mitt första år när vi lyckades hålla kvar oss. Jag önskar FFF all lycka och hoppas verkligen klubben tar klivet upp i allsvenskan igen, för där hör dem hemma, säger han.