Ariana FC
Ifjol lanserade vi Skolkortet som ger alla grundskolelever i Falkenbergs kommun fri entré till våra hemmamatcher. Nu är årets upplaga av det mycket uppskattade kortet på väg ut till 5700 barn och ungdomar.

Skolkortet delas ut till alla elever i årskurs F-9 och syftet är att ge alla barn och ungdomar samma möjlighet att se fotboll live och samtidigt skapa ett större intresse för fotboll i Falkenberg. Under premiärsäsongen 2022 användes kortet av i snitt nästan 300 barn/match, med en toppnotering på över 600 användare i kvalmatchen mot Östersund, och nu är årets 5700 kort på väg ut till barn och ungdomar runtom i hela Falkenbergs kommun.
– Det känns väldigt roligt att vi fått så positiv respons och det var en självklarhet för oss att fortsätta med Skolkortet. Vår vision är att vara hela Falkenbergs förening och vi vill att arenan ska vara en mötesplats för alla med en känsla av gemenskap, glädje och stolthet. Vi ser fram emot en härlig stämning på läktarna på alla våra hemmamatcher, säger David Svensson, sportchef i Falkenbergs FF.

Mer information om Skolkortet hittar du här