Norrby IF
Falkenbergs FF:s damer fortsätter att prestera på hög nivå. Under söndagen blev det en ny 5-1-seger i årets sista hemmamatch.

Första halvlek mot Frillesås var en jämn historia, men FFF gick till pausvila i ledning tack vare varsin fullträff från Stina Wisén och Klara Helgesson. I andra halvlek gjorde Stina Wisén ytterligare tre mål, varav ett på straff. FFF gick segrande ur hemmamatchen med siffrorna 5-1, precis som i förra matchen mot Lerkil.

– Första halvlek blev tuff och fysisk men vi gjorde en riktigt bra andra halvlek. Spelet flöt på och pressen satt vilket gjorde att målchanserna kom som på löpande band. Vi är också riktigt starka under de sista 30 minuterna. Det visar vi i match efter match, där tjejerna bara öser på till 90:e minuten. Riktigt bra jobbat av tjejerna, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.