Laholms FK
Under tisdagen genomförde Falkenbergs FF årets första träning. Det var idel glada miner på ett soligt Vinåvallen.

Vädret var fint och FFF-spelarna var självklart spelsugna efter det månadslånga uppehållet.
– Det är värdelöst att gå hemma när man är revanschsugen, säger huvudtränare Hasse Eklund med ett leende.
En del spelare saknades. Fyrabarnspappan Christoffer Carlsson är sjuk och Matthew Garbett har inte anlänt från Nya Zeeland ännu. Ghananske anfallaren Kwame Kizito landar idag men är liksom målvakten Tim Erlandsson inte tillbaka från sina respektive korsbandsskador ännu.

Träningspasset varade i knappt en och en halv timme och var självklart av det lugnare slaget då det var första passet under försäsongen. Men alla var rörande överens om att det är skönt att träningen startat upp igen. Nyförvärven Oliver och Elliot Hintsa deltog i träning för första gången som FFF-spelare och utmärkte sig direkt med sina kvicka fötter. Efteråt var de glada.
– Det är härligt att vara i gång! Vi har blivit väldigt väl mottagna, säger bröderna Hintsa, som båda har som mål att spela upp FFF i allsvenskan under säsongen som väntar.

Oliver Hintsa har valt tröja nummer 9 medan lillebror Elliot har valt det lite ovanliga tröjnumret 99.
– Jag valde 99 eftersom det sticker ut lite och inte är så normalt, säger Elliot Hintsa, som försäkrar att valet inte har någon Wayne Gretzky-koppling.
– Jag håller mig till fotboll, säger talangen med ett skratt.

Falkenbergs FF:s A-trupp kommer nu att träna på under några veckor innan det är dags för den första träningsmatchen mot Halmstads BK den 30 januari. Nedan hittar ni utöver bilder också tv-intervjuer med bröderna Hintsa.