Laholms FK
Falkenbergs FF spelade idag mot Varbergs BoIS på hemmaplan i U21 allsvenskan mellersta. Gästerna kom till spel med idel allsvenska spelare, men FFF gav dem tufft motstånd  i en match som slutade 1-1.

25 minuter in i drabbningen i Falkenberg tog Varbergs BoIS ledningen genom Ryan Moon. 0-1 var också vad resultattavlan visade i paus. FFF började starkt i andra halvlek och kvitterade i 52:a minuten efter ett bra avslut från Rasmus Fridolf. Några få minuter senare ådrog sig gästernas Jean Carlos De Brito en utvisning och FFF var i numerärt överläge. Chanser saknades inte, men några fler mål blev det inte. FFF och BoIS spelade 1-1 i U21-mötet.

– Jag tycker att vi gör en av de bästa U21-matcherna mot ett starkt Varberg. Vi jobbar jättebra i försvarsspelet. Vi hade det lite svårt med vårt eget bollinnehav i början. Men vi växte in i matchen och avslutade första halvlek starkt, trots ett 0-1-underläge. I andra står Rasmus för kvitteringen med en kylig lobb och Varberg får en spelare utvisad. Jag tycker att vi spelar bra resten av matchen och visar en större bolltrygghet än tidigare, säger tränaren Jonas Axeldal.

FFF:s U21 startade enligt följande:
Johan Brattberg – Carl Martinsson, Mohammad Ahmadi, Jonatan Falk, Melker Larsson – Elliot Hintsa, Matthew Garbett, Melker Nilsson, Oliver Hintsa – Nsima Peter, Edi Sylisufaj.