Norrby IF
Klubbchef Patrik Lundgren delar med sig av sina tankar och känslor dagen efter den avgörande kvalmatchen mot Östersund.

Falkenbergs FF – Idag och Imorgon

IDAG var det som Falkenbergs FF:are brutalt jobbigt att stiga upp på morgonen. Det känns på något sätt inte helt rättvist. Det skulle varit vår tur efter två tuffa år att återigen få uppleva den ultimata lyckan som man gör inom sporten när man åstadkommit något tillsammans. Det man strävar efter. Det blev inte så och på något sätt är tomheten total och mellan varven kommer även tårar. Ett helt år av hårt jobb tillsammans och så nära. Det är så brutalt, skillnaden mellan total eufori och total besvikelse.

Igår fick jag se den besvikelsen i ögonen på ledare, spelare, supportrar och alla vi som är i Falkenbergs FF. Det gör ont.

Idag är ändå viktigt att reflektera, ta fram den resa laget gjort. Vi gjorde en omstart 2022 där vi utgått från Falkenbergs FF:s modell. Tyngda av två år med negativa resultat, kämpade laget tillsammans med ledarna att hitta en ny spelidé, man arbetade hårt med att skapa en stark grupp, ett lag som ska göra en gemensam resa tillsammans med oss utanför laget. Efter 6 st matcher så var vi för tredje året i rad nere i botten. Men grunden hade lagts, omstarten hade gjort nytta, lagets styrka fanns. Vändningen kom. 25 st raka matcher utan förlust. Nytt klubbrekord. Och vilket spel vi har bjudits på. Fantastiskt.

Stort tack till alla våra ledare och spelare. Ni är fantastiska och helt grymma! Sträck på Er, vilken säsong Ni bjudit på.

Och till alla i Falkenbergs FF, runt Falkenbergs FF, Supportrar och Sponsorer. Ni förtjänar all kärlek från Falkenbergs FF. Tack!

IMORGON ska vi fullfölja den omstarten vi gjorde 2022. Vi ska ta med oss den grunden som lagts. Vi tar med oss 25 st matcher utan förlust och ett starkt självförtroende. Vi tar med oss den laganda och familjäritet som alltid ska prägla Falkenbergs FF. Vi var redo igår, vi är redo idag, men vi kommer vara ännu mer redo under 2023.

Vi kommer fortsätta behöva just Din stöttning även nästa år. Var med oss på resan för nästa år så är det dags för total eufori!!!

Patrik Lundgren