Norrby IF
FFF vände och vann mot superettan-laget Utsiktens BK efter mål av Tobias Karlsson och Wilhelm Ärlig.

Utsiktens BK inledde matchen bra och tog ledningen efter tio minuter genom Edin Hamidovic. Därefter tog FFF över matchen. Den mycket välförtjänta kvitteringen kom till sedan Tobias Karlsson tryckt in en hörna från Linus Borgström. 1-1 var ställningen i paus.

Gustav Lillienberg gjorde en jätteräddning på ett skott i början av andra halvlek. Sedan tog FFF ledningen. Remo Gotfredsen Grgic slog en passning som touchade en Utsikten-spelare och styrdes till Wilhelm Ärlig, som chippade bollen över målvakten! FFF tryckte på och var nära att göra 3-1. Exempelvis var Tobias Karlsson en ribbträff från att bli tvåmålsskytt. FFF var bättre och vann välförtjänt.

– Jag tycker att vi som i Öster-matchen tog lite väl lång tid på oss att komma igång ordentligt men efter 10-15 minuter så kom vi in i matchen och spelade stundtals väldigt bra. Deras första riktiga skott på mål blev en styrning från en av våra backar. Den bytte riktning och gick tyvärr in men när vi fick in 1-1 så tycker jag att vi fick matchen dit vi ville, säger målvakten Gustav Lillienberg och fortsätter:
– Andra halvlek kändes bra, där vårt försvarsspel liksom i första halvlek var väldigt bra. Vi fick in 2-1 och de kom in i en forceringsfas där de skapade ganska mycket. Vi höll ihop det och de spelare som kom in från bänken gjorde det väldigt bra och vi kunde hålla 2-1-resultatet matchen ut.

Målvakten kommenterar sin egen insats:
– Personligen så gjorde jag väl inte min bästa match men då är det skönt för självförtroendet att ändå få göra några fina räddningar. Väldigt skönt att ha sådan bra uppbackning från hela laget genom matchen. Allt som allt så tycker jag att vi gjorde en bra match och vi åker från Göteborg med en välförtjänt vinst, säger Gustav Lillienberg.