Torslanda IK
FFF gjorde en bra insats borta mot Lunds BK. Ändå blev det ingen seger då hemmalaget fick in en sen kvittering. Högerbacken Linus Borgström fortsätter visa imponerande fin målform.

FFF fick en smakstart. Matchen hade inte ens pågått i två minuter när Linus Borgström prickade in 1-0 via stolpen. FFF hade bud på fler mål i första halvlek. Exempelvis hade Leonardo Farah Shahin ett gyllene läge att nicka in 2-0. Det blev inte fler mål i första halvlek, trots att även Lunds BK hade lägen att måla. Vid ett tillfälle agerade mittbacken Noel Hansson extramålvakt och räddade ett annars givet mål. I andra halvlek spelade FFF fin fotboll och hade återigen bud på att göra fler mål. Men skärpan offensivt fanns inte riktigt där för ett andra mål. Istället kvitterade Lunds BK i slutminuterna.

Noel Hansson är inte nöjd med att det inte blev en seger.
– Jag tyckte att det var roligt att spela matchen, men man vill alltid ha med sig tre poäng när man åker hem så det kändes jäkligt surt. Jag tycker att vi hade bra kontroll på dem och lägen att göra något mer mål framåt men så blev det inte idag. Vi får jobba vidare med att inte bli bekväma bara för vi har en ledning och bli lite skarpare framför mål, säger 23-åringen.
Han gillade att möta sina förra lagkamrater på sin tidigare hemmaplan.
– För egen del kändes det speciellt men på ett bra sätt och man var lite extra taggad. Jag tycker att jag gjorde en bra match. I slutändan handlar det om att vinna fotbollsmatcher och det måste vi göra nu, säger Noel Hansson.

Så startade FFF:
Gustav Molin – Linus Borgström, Gabriel Johansson, Noel Hansson, Nils Bertilsson – Godwin Aguda, Christoffer Carlsson, Melker Nilsson, Oskar Lindberg – Leonardo Farah Shahin, Isaac Shears