Getinge IF
Falkenbergs FF:s U21-lag gjorde en stark första halvlek borta mot Norrby och ledningen borde varit större än 1-0 i paus. Dessvärre tappade FFF ledningen i andra halvlek och föll med 1-2 efter ett sent segermål från Boråslagets sida.

FFF fick en fin start på matchen och ledningsmålet kom som ett brev på posten i 14:e minuten. Kwame Kizito stod för förarbetet och Anton Wede slog in bollen innan den passerade mållinjen. FFF ledde med 1-0 i paus men hade chanser till att göra fler mål.
– Vi gjorde en bra första halvlek och borde ha haft en större ledning än 1-0. Det blev tuffare i andra, säger tränaren Jonas Axeldal.

Ja, Norrby kvitterade 14 minuter in i andra halvlek och fyra minuter före full tid skickade Johan Brannefalk in segermålet för Norrby, som vann med 2-1 på Borås Arena. Det blev förlust för FFF, som ändå kunde ta med sig positiva saker från matchen i U21-allsvenskan mellersta.
– Vi jobbade hårt och hade en bra inställning över 90 minuter, säger Jonas Axeldal.

FFF ställde upp med följande startelva:
Johan Brattberg – Gustav Johansson, Mohammad Ahmadi, Melker Larsson, Roberto Skoglund – Melker Nilsson, Carl Martinsson, Elliot Hintsa – Rasmus Fridolf, Kwame Kizito, Anton Wede.
Avbytare: Demir Halili, Shane Kalem Royson, Oskar Christiansson, Sewen Emilov.