IF Centern
Falkenbergs FF besegrade Lerkils IF med klara 11-0 efter att ha gjort åtta mål i andra halvlek. Det var lagets andra raka vinst i DM.

FFF ledde med 3-0 i paus och producerade sedan ytterligare åtta mål i halvlek nummer två. Målskyttar för dagen blev: Klara Helgesson (2), Agnes Juraskovic (2), Felicia Bergbom (2), Alicia Johansson, Matilda Larsson, Ella Wederbrand, Tanya Eliasson och Emelie Bergbom.

– Fantastiskt genomförd match! Framförallt i andra halvlek då vi fick igång vårt spel ordentligt och hade många fina anfall som resulterade i mål. Vi gjorde elva mål och höll nollan. Jag hoppas verkligen det här blir en boost för hela truppen och ger självförtroende inför kommande matcher, säger huvudtränare Robin Östlind.

Så startade FFF:
Milla Svensson
Ebba Nilsson
Emelie Bergbom
Dilara Karabaxhak
Felicia Bergbom
Emma Carlsson
Ella Wederbrand
Alicia Johansson
Matilda Larsson
Agnes Juraskovic
Klara Helgesson

Nästa match är borta mot Trönninge IF den 24 mars, klockan 16.00.