BK Astrio
Falkenbergs FF är vidare till DM-final efter kvällens 2-0-seger över Tvååkers IF på Övrevi.

Både Tvååkers IF och Falkenbergs FF ställde upp med starka lag i DM-semifinalen. FFF inledde bäst och var också det lag som gjorde matchens första mål. Godwin Aguda hittade rätt i 19:e minuten. FFF spelade solitt defensivt och höll tätt bakåt. Därför var ställningen 1-0 till Gulvitt efter första halvlek.

FFF fick en smakstart på andra halvlek då Wilhelm Ärlig ordnade 2-0-målet redan efter fem minuter. Han gjorde det på klassiskt ”Wille”-manér, det vill säga med ett kliniskt avslut i bortre med vänsterfoten. FFF kunde sedan spela av matchen på ett bra sätt och hålla nollan på bortaplan. Gulvitt ställs mot Onsala BK, som slog tillbaka Vinbergs IF med 2-0 i sin semifinal, i DM-finalen. På söndag går FFF in i seriespelet igen. Då väntar Ariana FC på hemmaplan. Glöm inte att säkra era biljetter.