IF Böljan
FFF följde upp förra segern med att knipa en ny viktoria borta mot Laholms FK. Gulvitt vann med 2-1 efter varsin balja av Ella Wederbrand och Klara Helgesson.

FFF tog ledningen efter 27 minuters spel efter ett fint avslut signerat Ella Wederbrand. 13 minuter senare prickade Klara Helgesson in 2-0, vilket gav FFF en betryggande ledning inför andra halvlek. Laholms FK:s Meliha Ibrahimovic reducerade i början av andra halvlek men FFF kunde hålla undan och vinna med 2-1 och säkra andra raka vinsten i seriespelet.

– Det blev en jämn och tuff match som vi trodde på förhand. Vi gjorde absolut en bättre första halvlek rent spelmässigt och ledde med 2-0 i paus efter två vackra mål från Ella och Klara. Lite likt matchen senast så försökte de spela längre bakom vår backlinje i andra halvlek och på så sätt trycka ner oss vilket de stundtals lyckades med. Vi fick svårt att få igång något ordnat passningsspel under andra halvlek och det blev lite nervöst efter deras reducering men vi redde ut det och lyckades vinna. Segern var inte en av våra vackraste men vi kämpade och slet tillsammans under 90 minuter och lyckades ta med oss tre pinnar hem, vilket är en styrka. Vi vann trots att vi inte spelade på topp idag, summerar huvudtränare Robin Östlind.