Torslanda IK
Falkenbergs FF slog ikväll tillbaka IF Böljan med 3-0 efter två mål av Leonardo Farah Shahin och ett av Rasmus Andersson.

FFF ledde med 3-0 i paus. ”Leo” och Rasmus gjorde varsitt snabbt mål och innan halvleken var över hade den förstnämnde gjort sitt andra i matchen. Och det var inte vilket mål som helst utan en utsökt frispark. I andra halvlek blev Linus Borgström utvisad för en eftersläng och det gulvita tempot mattades av något. FFF vann med 3-0.

– Jag tycker att vi spelade jättebra i första halvlek, där vi gjorde massa saker rätt både i press-spel och med boll. Vi hade kul där ute och höll ett riktigt bra tempo. Sen i andra halvlek gick vi ner oss lite men det är sådant som kan hända, säger Leonardo Farah Shahin.
Tvåmålsskytten är nöjd med sina baljor.
– Första målet kom efter ett högt pressjobb, där Isaac spelade fram mig jättefint i friläge och jag lade bara in den vid borte stolpen. Andra målet var en ”helt okej” frispark i krysset. Frisparkar är något som jag har försökt utveckla så det var riktigt skönt, myser ”Leo”.
Känns det som att din form är på rätt väg?
– Ja, det har känts bra genom hela försäsongen egentligen, både på träning och match. Jag har varit i bra form fysiskt och inte åkt på några skavanker vilket jag ska tacka gud för. Det är extremt viktigt att vara på banan så man kan jobba med sin utveckling hela tiden. Det är bara för mig att fortsätta bibehålla samma form in i säsongen, säger anfallaren.

Härnäst väntar seriekonkurrenten Lunds BK borta på lördag eftermiddag.