IF Böljan
Falkenbergs FF vände ett 0-1-underläge till 3-1-seger hemma mot IF Centern. Segern var mycket viktig för FFF som tog sig längre ifrån nedflyttningsstrecket.

IF Centern tog ledningen genom Sara Lövdahl efter tio minuter. Men det stoppade inte FFF.  Gulvitt fortsatte att trumma på framåt, vilket skulle ge utdelning två gånger om i slutet av halvleken. Först kvitterade Klara Helgesson till 1-1 i 38:e minuten och bara två minuter senare skickade Emma Larsson in 2-1-målet. FFF inledde andra halvlek lika bra som man avslutade första halvlek. Efter minuter gjorde Emma Larsson sitt andra mål i matchen och gav FFF en tvåmålsledning som Gulvitt aldrig släppte. FFF vann med 3-1 och är på banan igen.

– Fantastiskt skönt att äntligen vinna! Vi gjorde en ruskigt bra match idag och det var egentligen inget snack om saken, men det som var mest positivt med den här matchen är hur vi som lag vann matchen och att alla som var på arenan idag från vårt lag gjorde sitt yttersta för att skapa en go stämning och ge varandra energi, vilket vi ska känna en oerhörd stolthet över och något vi kan bygga vidare på inför framtiden, säger huvudtränare Robin Östlind, som också gladdes över att Milla Svensson och Ebba Nilsson var tillbaka i spel igen.

Startelvan:
1 Milla Svensson