IF Centern
Falkenbergs FF vände 0-1 till 3-1 mot Vinbergs IF i DM efter mål av tre olika nyförvärv: Matilda Larsson, Ella Wederbrand och Alicia Johansson.

FFF gjorde ingen kanonbra första halvlek fick med 1-1 till halvtidsvilan sedan Matilda Larsson, som ifjol spelade för just Vinbergs IF, stått för ett klassmål. I andra halvlek höjde FFF tempot och fick bättre träff i spelet. Det gav också utdelning genom ett mål vardera av två andra nyförvärv, nämligen Ella Wederbrand och Alicia Johansson. FFF vann årets första DM-match med 3-1.

– Det var inte på långa vägar en av våra bättre insatser men vi gjorde det vi skulle och vi vann matchen. Vi gjorde en första halvlek där det var fullständigt haveri på det mesta. Vi fick det inte alls att funka och vi fick vara glada över att vi kom undan med 1-1 i paus efter ett otroligt snyggt mål från Matilda. I andra halvlek blev det betydligt mycket bättre. Vi höjde tempot och passningskvalitén och lyckades hitta vägar ifrån och igenom deras första press. Och vi lyckades gå segrande ur den här matchen med 3-1 efter mål från Ella Wederbrand och Alicia Johansson, säger huvudtränare Robin Östlind.

Om en vecka, närmare bestämt klockan 15.00 den 10 mars, väntar nästa uppgift: Lerkils IF på bortaplan.