Norrby IF
Falkenbergs FF tog emot serieledaren IFK Norrköping på hemmaplan under söndagen. Laget vid havet gjorde en riktigt bra första halvlek och ledde med 2-0 i paus efter mål av Christoffer Carlsson och Edi Sylisufaj. Men ”Peking” kom tillbaka i andra halvlek och kvitterade. I 89:e minuten pricksköt Kalle Söderström in 3-2, men gästerna fick sista ordet då de satte en tveksamt dömd straff i femte tilläggsminuten.

Efter fem minuter skapade FFF matchens första möjlighet. Marcus Mathisen drev upp bollen och spelade in den till Christoffer Carlsson, som sköt direkt. Avslutet gick dock över ribban. En kvart senare fick Edi Sylisufaj skottläge utanför straffområdet. Han klippte till men Isak Pettersson kunde rädda med vissa bekymmer. FFF skulle även få nästa chans och denna gång tog Gulvitt ledningen. Christoffer Carlsson drog till på volley och fick bra träff. Isak Pettersson var chanslös. FFF var i ledning.

Två minuter senare flög FFF fram i en blixtsnabb kontring. Edi Sylisufaj gjorde sin gubbe och gick på avslut. Pettersson svarade med en bra räddning till hörna. Efter en halvtimme utökade FFF ledningen till 2-0. John Chibuike drev upp bollen och hittade Edi Sylisufaj. Anfallaren visade fint självförtroende när han tog emot bollen och sköt in den bakom Pettersson. Det var 20-åringens femte allsvenska mål för säsongen. FFF gjorde en utmärkt halvlek och ledningen var mycket rättvis. IFK Norrköping hade stora problem att skapa något offensivt.

”Peking” gjorde ett trippelbyte i paus och slängde in Pontus Almqvist, Jonathan Levi och Alexander Fransson. I 58:e minuten reducerade IFK Norrköping på en hörna genom inhopparen Almqvist. FFF gjorde sitt första byte efter 62 minuter. Målskytten Edi Sylisufaj gick ut och in kom Nsima Peter, som gjorde comeback efter skada. I 67:e minuten fick ”Peking” ett jätteläge att kvittera. Sead Haksabanovic kom helt fri med Viktor Noring men drog bollen över ribban. Tyvärr kom kvitteringen istället minuten efter. Jonathan Levi fick bollen av Christoffer Nyman i straffområdet och lyfte enkelt in bollen. Direkt efter 2-2-målet gjorde FFF två byten. Jacob Ericsson och Kalle Söderström byttes in och Christoffer Carlsson och John Chibuike klev av.

I 82:a minuten blev Nsima Peter upphakad i skottögonblicket, men fick ingen straff. Sex minuter senare hade FFF och Peter en boll i nätet, men målet dömdes tveksamt bort för offside. I 89:e minuten kom till slut ledningsmålet. En boll från John Björkengren letade sig fram till Kalle Söderström, som pangade in 3-2 till FFF. Bollen gick in intill stolpen. I 95:e minuten fick IFK Norrköping en oerhört tveksam straff, som Sead Haksabanovic förvaltade. FFF snuvades på segern på ett bittert sätt. Till råga på allt blev Calle Johansson utvisad för protest i slutsekunderna.