IF Centern
Det blev en komfortabel 4-0-seger mot Getinge IF i hemmapremiären. Målen stod Ebba Nilsson, Klara Helgesson, Agnes Juraskovic och Matilda Larsson för.

Ebba Nilsson gav FFF en drömstart med sitt ledningsmål redan i tredje minuten. I 38:e minuten dubblerade Klara Helgesson ledningen till 2-0. Och i andra halvlek gjorde Agnes Juraskovic och Matilda Larsson ett mål vardera. Milla Svensson höll nollan och Gulvitt vann med 4-0 och står därmed på fyra poäng efter två division 3-matcher.

– Det var en klockren insats från början till slut. Vi kontrollerade matchen precis så som vi ville och kunde ha mycket boll på offensiv planhalva. Idag hade vi det tålamod som krävs för att nöta ner motståndarna. Jag är väldigt nöjd över segern och vår prestation, säger huvudtränare Robin Östlind.