IF Centern
Falkenbergs FF slog tillbaka BK Astrio med 4-1 i DM-kvartsfinalen efter mål av Klara Helgesson, Agnes Juraskovic, Emma Carlsson och Emma Larsson.

BK Astrio tog ledningen redan i andra matchminuten, men sedan var det FFF för hela slanten. FFF vände på steken och kunde gå ifrån till klara 4-1.
– Vi vinner matchen med 4-1 och det är egentligen aldrig något snack om saken. Bortser man från deras avspark som blir till en hörna och vi släpper in ett onödigt mål direkt i matchen så hade vi full kontroll och under långa stunder hade motståndarna det svårt att ta sig över på vår planhalva. Något som var väldigt positivt var vårt press-spel. Vi lyckades vinna bollen högt upp i banan och det är något som bara har sett bättre ut för varje match vi  har spelat, säger huvudtränare Robin Östlind och fortsätter:
– Det som vi behöver bli bättre på är värdering och tålamod när vi har bollen, i denna matchen bjöds vi på stora ytor och blev väldigt sugna på att ta fram bollen och attackera och det är något vi vill göra men vi blev lite enformiga i det spelet och vi hade behövt flytta Astrio mer i sidled för att skapa än mer farliga målchanser. Men överlag en bra prestation som ger energi inför fredagens seriepremiär mot Norvalla.