IF Centern
Adam Eriksson väljer att avsluta sin fotbollskarriär. Sammanlagt blev det sex och ett halvt år i Falkenbergs FF-tröjan för den löpstarke vänsterbacken.

Adam Eriksson kom till FFF från Norrby IF inför säsongen 2012. Året var han en viktig kugge när FFF vann superettan och var sedan ordinarie under Gulvitts två första säsonger i allsvenskan. Efter fem år i Helsingborgs IF återvände han till FFF sommaren 2021. Nu väljer vänsterbacken att avsluta sin fotbollskarriär. Adam Eriksson förklarar sitt beslut:
– Det känns lite sorgligt att behöva lämna det här beskedet; att min tid i Falkenbergs FF är över. Samtidigt känns det som rätt beslut. Jag känner att jag inte riktigt har energin eller motivationen att ge 100 procent av mig själv vid varje träning och varje match, dag ut och dag in, vecka ut och vecka in längre. Då kommer jag inte kunna göra mig själv rättvisa och inte heller klubben. Då känns det här beslutet som det enda rätta, säger 33-åringen och fortsätter:
– Men det är sorgligt att lämna en så fin förening som betyder så mycket för mig. Jag är oerhört glad och stolt över mina sex och ett halvt år här och kan se tillbaka på många fina minnen. Framförallt säsongen 2013 sticker ut, det vi gjorde den säsongen med det laget var något alldeles extra. Tätt följt av säsongerna 2014 och 2015 med allsvensk debut och att klara sig kvar två år på raken. De senaste säsongerna sedan jag kom tillbaka har inte riktigt gått som man hade hoppats på. Dock känns det som klubben börjat bygga något väldigt bra och långsiktigt hållbart och jag är övertygad om att klubben snart är tillbaka där man hör hemma.
Totalt blev det 240 A-lagsmatcher och sex mål. Han är tacksam för allt han har fått uppleva i FFF-tröjan.
– Jag vill tacka alla spelare, ledare, personer i och runt klubben och alla supportrar för dessa år. Jag kommer givetvis fortsätta följa klubben och vi ses på läktaren nästa år, säger vänsterbacken.

FFF:s sportchef David Svensson kommenterar sin tidigare lagkamrats avsked till FFF och fotbollen:
– Det är ytterligare en väldigt fin fotbollskarriär som avslutas och det är alltid extra känslosamt. Adam var ju en viktig del i det historiska avancemanget 2013 och han har med sin löpstyrka, klokhet och vänsterfot bidragit på ett mycket fint sätt under alla sina år i FFF. Men inte bara på planen utan i allra högsta grad även i omklädningsrummet. Å föreningens vägnar vill jag självklart tacka Adam för hans tid hos oss, säger David Svensson.