Norrby IF
Falkenbergs FF:s spelare Johan Brattberg och Mohammad Ahmadi har testat positivt för covid-19 och isolerats från truppen.

Johan Brattberg och Mohammad Ahmadi testades efter att ha visat upp covid-liknande symptom. Testen visade positiva resultat. De har inte tränat med laget under veckan utan isolerades direkt från övriga truppen. Båda mår bra men kommer att vara i karantän resten av veckan. De missar därmed lördagens hemmamatch mot IFK Värnamo.
– De har smittats via sina familjer. De är isolerade efter att upprepade tester har visat att de är positiva för covid-19. Det finns ingen smittspridning i Falkenbergs FF, säger FFF:s lagläkare Sverker Nilsson.

Falkenbergs FF fortsätter att ta ett stort ansvar och följer samtliga rekommendationer från Folkhälsomyndigheten.