Getinge IF
Dominic Chatto avslutade sin aktiva karriär i Falkenbergs FF 2019. Nu är han tillbaka i FFF som ledare.

Dominic Chatto kommer att förstärka FFF:s organisation kring A-laget året ut.
– Chatto ska fungera som en resurs till träningarna, först och främst inriktat på individuell utveckling, vara behjälplig med de spelare vi eventuellt tar in från utlandet samt agera som scout, säger FFF:s sportchef Håkan Nilsson.

Den 35-årige nigerianen är glad över att vara tillbaka i FFF, där han trivdes bra som spelare.
– Jag ser fram emot att hjälpa laget på bästa möjliga sätt med min erfarenhet. Jag kommer att vara en av lagets tränare. Jag kommer att hjälpa till med att utveckla spelare individuellt, med individuell träning en och en, och vara med i diskussioner om hur vi ska utveckla vårt spel. Jag kommer att arbeta nära ”Tuve” och Jonas och försöka få spelarna att nå sin toppnivå. Jag kommer även att jobba som scout, säger Dominic Chatto.