Omtyckte Dominic Chatto, 36, har verkat i Falkenbergs FF både som spelare och ledare. Nu är hans tid i klubben slut för den här gången.

Dominic Chatto spelade för FFF mellan 2017 och 2019 och gjorde då 28 matcher i superettan och allsvenskan. Det blev ett seriemål, hemma mot Dalkurd. Efter att ha avslutat spelarkarriären sadlade han om till tränare och återvände ifjol till FFF. Nu lämnar han klubben.
– Vi tog in Dominic i ledarstaben på ett sexmånaderskontrakt under fjolåret för att dels vara ett extra stöd för våra utländska spelare och dels bedriva en individuell träning med framförallt våra yngre spelare. Inför detta år skrev vi ett nytt kontrakt på ytterligare sex månader fram till den 30 juni. Vi är nu i ett ekonomiskt läge där vi måste värdera varenda krona och då har vi tagit beslut om att inte förlänga ytterligare. Chatto är en toppenkille med hög fotbollskompetens och han har gjort ett bra jobb för oss så det känns naturligtvis tråkigt. Vi vill tacka Dominic för hans tid hos oss och önskar honom all lycka framöver, säger FFF:s sportchef David Svensson.