Laholms FK
Falkenbergs FF:s nya damlag har fått en drömstart på säsongen i division 4. Under torsdagen besegrades topplaget Kornhult/Hishult med hela 12-0 på bortaplan.

Mot Kornhult/Hishult rivstartade FFF och ledde med 3-0 redan efter sju (!) minuter. När första halvlek var över ledde FFF med 8-0. Gulvitt fyllde på med ytterligare fyra mål i den andra halvleken och vann alltså med 12-0. Stina Wisén blev sexmålsskytt och Nesrin Akgün, Klara Helgesson och Tilde Duphorn gjorde två mål vardera.

– Vi spelade med snabba omställningar och ett giftigt anfallsspel samtidigt som försvaret var kassaskåpssäkert. Samtliga tjejer höll en hög nivå på alla plan. Denna seger var viktig med tanke på att Kornhult/Hishult var obesegrade. Nu njuter vi av denna segern i helgen och laddar om batterierna inför nästa match, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.

Efter tre spelade division 4-matcher har FFF tagit maximala nio poäng och har den imponerande målskillnaden 26-3.