Inte bara Falkenbergs FF:s herrlag vann under torsdagskvällen. Damlaget vann också. De besegrade Åsa IF med klara 6-1 i seriepremiären.

Damlaget spelade med hög press från start och gjorde det jobbigt för Åsa IF.
– Åsa försvarade sig bra men när vi fick 1-0 så lossnade det för oss och vi kom runt på kanterna och skapade mycket därifrån. Samtliga spelare höll en hög nivå idag och en extra guldstjärna till Ebba Sandquist, Stina Wisén, Klara Helgesson och Linn Albrektsson, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.

Han vittnar om att spelarna är lättade över att premiären är avklarad.
– Det känns så skönt. Jag tror faktiskt att samtliga spelare var nervösa inför denna match, säger han.
Klara Helgesson och Stina Wisén blev båda tvåmålsskyttar. Elina Bengtsson och Emelie Bergbom stod för en fullträff vardera.

På dam- och flicksidan ser det lovande ut. A-laget, F17-laget och U-laget vann alla premiären.
– Så nu blir det gott att fira midsommar för alla tjejer.  Efter det laddar vi om för nya matcher med spänning och glädje, säger Fredrik Wisén.