IF Centern
FFF tog en 2-1-seger hemma mot Laholms FK efter varsitt mål av Matilda Larsson och Agnes Juraskovic. Huvudtränare Robin Östlind är väldigt belåten med lagets första halvlek.

FFF skaffade sig en tidig tvåmålsledning efter att Matilda Larsson och Agnes Juraskovic slagit till en gång vardera under öppningskvarten. Laholms FK reducerade i andra halvlek men kom aldrig närmare än så.

– Första halvlek var ruskigt bra. Vi spelade kontrollerat och hade många fina kombinationer i vårt anfallsspel. Det var riktigt kul att se oss spela fotboll i första halvlek och vi skapade egentligen tillräckligt många målchanser för att döda matchen, men vi fick nöja oss med en 2-0-ledning i paus. I andra halvlek så tappade vi lite av vårt tålamod i passningsspelet och det blev väldigt böljande spel fram och tillbaka. Vi lyckades inte punktera matchen på chanserna vi skapade och istället gjorde Laholm 2-1. Det blev lite nerv i slutet på matchen men vi lyckades hålla undan och vinna. Överlag en riktigt bra insats som tjejerna ska känna sig nöjda över, summerar Robin Östlind.