IF Böljan
Falkenbergs FF säkrade under söndagen nytt kontrakt i division 3. FFF besegrade Ullareds IK med 5-2 efter tre mål av Agnes Juraskovic och ett mål vardera av Tea Ekman och Emma Larsson.

Agnes Juraskovic gav FFF ledningen efter 27 minuters spel. Precis innan paus kvitterade Ullareds IK. I andra halvlek lade FFF i en högre växel och gick ifrån till 4-1 innan Ullareds IK kunde reducera. På stopptid fastställde Agnes Juraskovic slutresultatet till 5-2. Tack vare segern säkrade Gulvitt nytt kontrakt och tog sig upp på sjunde plats i tabellen.

– Fantastisk seger när vi behövde det som mest. Första halvlek var lite tempofattig från vår sida och det kändes inte riktigt som vi kom igång. Men efter vi fått snacka ihop oss i paus så var det ett helt annat lag med ett helt annat tempo och då orkade inte Ullared hänga med oss. Vi gjorde en spelmässigt riktigt bra andra halvlek och visade vilket fantastiskt duktigt fotbollslag vi är och därifrån var det egentligen inget snack om saken om vilka som skulle vinna den här matchen, säger huvudtränare Robin Östlind.

Så startade FFF:
Milla Svensson – Dilara Karabaxhak, Tyra Johansson, Oliwia Berg – Ebba Nilsson, Tea Ekman, Agnes Wederbrand, Tuva Ullstadius – Klara Helgesson – Agnes Juraskovic, Emma Larsson

Klockan 12.00 på lördag spelar FFF sin sista match för säsongen, hemma mot tabelltvåan IFK Fjärås.