IF Böljan
Falkenbergs FF besegrade Onsala BK med 5-0 i finalen på bortaplan och är DM-mästare 2023.

Redan i andra minuten spräckte FFF nollan genom Remo Gotfredsen Grgic. Leonardo Farah Shahin skickade in 2-0 i 25:e minuten. Fem minuter in i andra halvlek gjorde Sewen Emilov 3-0. ”Leo” fortsatte sedan sin show genom att stänka dit ytterligare två bollar. FFF vann komfortabelt med 5-0 efter två mål i första halvlek och tre i andra.
– Jättekul med vinst såklart. Vi vill alltid vinna varje match oavsett vad och såklart lite extra när det är en final. Vi gjorde en bra match och vann välförtjänt, säger Leonardo Farah Shahin.
Han är hyfsat nöjd med egna prestationen också.
– Självklart kul med ett hattrick även fast jag borde ha gjort något till mål, men det var helt okej, säger ”Leo”.

För Lucas Sibelius var vinsten extra skön. Han hade tidigare förlorat fyra DM-finaler. Nu fick han ta emot pokalen.
– Det var skönt att äntligen få vinna efter några förluster, så det var på tiden, säger mittfältaren.
Han har fått ett nytt smeknamn i ”Löken”.
– Det har börjat som ett skämt, men nu säger även ”Tuve” det, skrattar Lucas.

Så startade FFF:
Anton Andersson – Melker Larsson, Gabriel Johansson, Tim Stålheden, William Borgryd – Lucas Sibelius, Melker Nilsson – Sewen Emilow, Oskar Christiansson, Remo Gotfredsen Grgic – Leonardo Farah Shahin
Ersättare: Linus Borgström, Tobias Heldén, Oliver Hintsa, Wilhelm Ärlig och Godwin Aguda.

Nu laddar vi för fullt för lördagens bortamatch mot Åtvidabergs FF!

Foto: Lollo Skagerfält