Norrby IF
Under onsdagskvällen mötte Falkenbergs FF Hammarby på Tele2 Arena i Stockholm.
Falkenbergs FF tog ledningen tidigt genom Anton Wede och ledde med 1-0 i paus. Hammarby kom tillbaka och kvitterade i andra halvlek, då FFF också tvingades till ett målvaktsbyte. Gulvitt fick till slut med sig en värdefull poäng. Det var femte matchen i rad där FFF tog poäng i allsvenskan.

FFF började matchen piggt och vann många dueller. I nionde minuten tog FFF ledningen efter ett fint anfall. Kalle Söderström friställde Christoffer Carlsson med en delikat passning. Davor Blazevic i Hammarbys mål räddade, men inte bättre än att Anton Wede kunde raka in returen. Mittfältaren gjorde därmed mål för andra matchen i rad. I 14:e minuten fick Hammarbys Tim Söderström ett hyfsat skottläge utanför boxen men sköt en bit över Viktor Norings ribba.

FFF spelade stabilt och slet hårt under första halvlek och tillät inte Hammarby att skapa något av värde. Försvarsspelet var väldigt starkt och ledningsmålet fint. FFF, som fick Viktor Noring, Tibor Brink Joza och Tobias Karlsson varnade under de första 45 minuterna, ledde med 1-0 i paus efter en bra halvlek.

Hammarby gjorde två byten i paus medan FFF fortsatte med samma manskap. Åtta minuter in i andra halvlek gjorde FFF istället sitt första byte i matchen. Då var det Jacob Ericsson som bytte av Tibor Brink Joza. I 68:e minuten bytte FFF också in Melker Nilsson istället för Marcus Mathisen. FFF tvingades också byta målvakt. Viktor Noring utgick skadad och in kom Johan Brattberg.

Efter bara tre minuter på planen räddade Brattberg ett bra läge från Gustav Ludwigson, men minuten senare petade Alexander Kacaniklic in 1-1 via stolpen. Matchen var plötsligt kvitterad efter en dittills chansfattig andra halvlek. Med kvarten kvar gjorde FFF ett dubbelbyte. Nsima Peter och Matthew Garbett kom in och Kalle Söderström och Christoffer Carlsson klev av. 1-1 stod sig tiden ut och FFF fick med sig en fin poäng från Tele2 Arena. FFF har nu alltså tagit poäng i fem matcher i rad.