Norrby IF
Falkenbergs FF jagar andra raka segern i morgondagens lunchmatch borta mot AFC Eskilstuna.

För Falkenbergs FF:s A-trupp råder det inga tvivel om att segern mot Västerås SK i söndags var efterlängtad.
– Såklart fick hela truppen en stor energiboost av segern senast! Träningarna i veckan har varit bra. Vi har fortsatt att arbeta med mycket energi och fart på träningarna och det har sett bra ut hela veckan. Vi har varit många i träning så det är kul att det är många som konkurrerar om startplatser, säger Tobias Tuvesson.
Han berömmer spelarnas fokus.
– Alla vet att vi jobbar vidare med en match i taget och att det krävs en lika bra match mot AFC för att få resultatet vi önskar, säger han.

Han tycker att FFF gjorde många saker bra mot VSK.
– Jag tycker att vi satte ett bra försvarsspel, där vi jobbade rätt i våra positioner. Vi fick många bollvinster i de ytorna vi pratat om inför. Vi behöver fortsätta jobba hårt och vara noggranna i vårt försvarsspel för att ännu mer kunna förhindra motståndarna att skapa målchanser på oss, säger huvudtränaren och fortsätter:
– Jag tycker att vårt försvarsspel gör att vårt offensiva spel blir bättre även om vi önskar lite mer av oss själva i vårt etablerade anfallsspel.

AFC Eskilstuna, som FFF besegrade efter stor dramatik och ett sent segermål från Nsima Peter i sista omgången av allsvenskan 2019, valde under veckan att sparka sin tränarduo. Frågan är hur det kommer att påverka utgången?
– Att AFC sparkar sin tränare gör såklart vårt förberedelsearbete lite svårare men vi har tittat på vad dem har gjort tidigare, vilka eventuella förändringar de kan tänkas göra och vilka scenerier som det kan bli. Men det viktigaste vi pratat om är ändå vad vi ska göra och hur vi vill göra, så störst fokus på vår egen prestation!
Han vill att FFF tar vid där man avslutade förra matchen.
– Jag vill se att vi går ut och arbetar lika hårt som senast och att vi arbetar metodiskt i både offensiven och defensiven. Vår arbetsinsats senast lade grunden till att vi i slutet av matchen kändes mycket starkare än VSK, säger Tobias Tuvesson.

Till skillnad mot i de senaste matcherna så har FFF ingen avstängd i denna match. Mahmut Özen, Kalle Söderström och Tim Erlandsson står över matchen på grund av skadekänningar. Linus Dahl är skadad sedan tidigare. Lorik Ademi kör fortfarande rehab och är inte 100 procent. Och Kalle Björklund missar dessvärre drabbningen på grund av förkylning. Däremot är Linus Borgström tillbaka och det är ingen fara med Christoffer Carlsson, som avbröt VSK-matchen i 65:e minuten som en försiktighetsåtgärd.

Matchtruppen består av följande manskap:

1. Johan Brattberg
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson (K)
9. Oliver Hintsa
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Matthew Garbett
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
45. Adam Bergmark Wiberg
99. Elliot Hintsa

Matchen på Tunavallen inleds klockan 13.00 imorgon och visas via discovery+. Nedan hittar ni tv-intervjuer med Anton Wede och Tobias Tuvesson.