Norrby IF
Efter en stark poäng i Sundsvall i tisdags väntar en om möjligt ännu viktigare match imorgon. Falkenbergs FF behöver vinna över AFC Eskilstuna för att närma sig sina bottenkonkurrenter på och ovanför kvalplats.

– Det var skönt att vi kunde få med oss en poäng från Sundsvall. Vi hade för en gångs skull lite marginaler på vår sida, säger Tobias Tuvesson.
Det har inte varit en vanlig vecka för FFF:s A-lag.
– Det har blivit en lite annorlunda vecka då vi hade en lång resa från Sundsvall. Vi har fått tid till återhämtning och det har sett bra ut på träning, säger huvudtränaren.
En vinst över tolfteplacerade AFC Eskilstuna är det FFF behöver i morgondagens lunchmatch.
– Det finns bara tre poäng i tankarna imorgon. Jag förväntar mig som vanligt att spelarna tömmer sig fullständigt och ger allt. Vi har bra minnen från den avgörande matchen mot AFC för två år sen. Jag hoppas att det kommer mycket publik som stöttar oss. På hemmaplan har vi goda möjligheter att vinna, säger ”Tuve”.

FFF har mittfältaren Samuel Adrian avstängd men får tillbaka flera spelare från skada och sjukdom. Högerbacken Linus Borgström är fit for fight och samtliga i tidigare sjuka trion Kwame Kizito, Lorik Ademi och Mohammad Ahmadi är friska igen. Adam Eriksson känner sig mycket bättre, men är inte 100 procent redo för spel. Därför vilar han imorgon. Mahmut Özen, Kalle Söderström och Rasmus Fridolf är också skadade.
– Att vi får tillbaka en del spelare är positivt och gör att konkurrensen i laget ökar, säger Tobias Tuvesson.

Truppen består av följande 18 spelare:
2. Godwin Aguda
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Nsima Peter
16. Tim Erlandsson
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
45. Adam Bergmark Wiberg

Söndagens match inleds klockan 13.00. Glöm inte att säkra din biljett, killarna är tacksamma för allt stöd de kan få! Nedan hittar ni tv-intervjuer med Linus Dahl och Tobias Tuvesson.

Foto: Lollo Skagerfält