IF Böljan
Imorgon eftermiddag är det äntligen dags för hemmamatch igen. Bottenlaget Ängelholms FF står för motståndet.

Christoffer Andersson är nöjd med förberedelserna inför matchen.
– Veckan efter Ahlafors-matchen har varit bra. Vi har tränat på bra. Träningsplanen är bättre än den i Ahlafors, 100 procent, och mattan på arenan är superbra. Träningsplanen börjar ta lite stryk, men det får vi räkna med när det varit så mycket väta. Vi gläds när solen är framme, för då reparerar sig gräsmattorna snabbare också, säger ”Chrisse”.
FFF har dragits med några sjukdomar och småskavanker i truppen under veckan.
– Men nu när det är fredag börjar allt trilla på plats. Adam har haft lite problem med ett knä efter ett motlägg, men var tillbaka idag och det kändes bra. ”Wille” har haft en lårkaka och bekymmer innan men har tränat igår och idag. Melker Nilsson blev sjuk i onsdagskväll och missade träningen igår. Han tränade själv idag då det känns bättre. Vi räknar med honom i truppen.

Meriterande veteranen Johan Oremo blev klar för en comeback i ÄFF 14 minuter innan deadline igår.
– Jag vet inte om han har tränat själv eller vad han har gjort. Roar har känt att han behöver hjälp under hösten och bedömt att Oremo kan göra ett jobb. Jag vet inte om han är med imorgon, för det stod någonstans att han skulle springa maraton. Jag vet inte om det var ett skämt, så vi får se. Han kan inte vara fullt i fas än men kan säkert hjälpa dem på ett eller annat sätt. De har fått in Assad Al Hamlawi som är en bra forward i division 1 med råge. De har också tagit in några lån och har stärkt upp sig inför höstavslutningen. De vill göra bättre ifrån sig under hösten än vad de har lyckats med än så länge, säger huvudtränaren.
Annars har Roar Hansen ett väldigt ungt lag till sitt förfogande.
– Inför i år var det många spelare som försvann. En del nyförvärv och många ungdomsspelare har plockats upp. Den som gjorts bäst avtryck är Karl Gunnarsson, som är en rejäl mittfältsmotor som kan spela på många olika positioner, har bra driv i steget och är senioraktiv i sitt spel. Det finns givetvis bra spelare i laget, men vi ska som lag visa att vi är bättre och att vi är längre komna i lagspelet. Vi ska kunna nöta ner dem på ett bra sätt både offensivt och defensivt.

Du vill se spelarna sprudla på hemmaplan imorgon!?
– Verkligen. Det känns som att vi är redo och har haft en bra träningsvecka. Vi har gjort bra moment på träning. Sedan handlar det om att samla den sista energin, se till att göra rätt saker och också ha de mjuka lederna och känslan att kunna kontrollera varje situation med hög kvalité.
Vi har tre raka segrar och nollor bakom oss!?
– Vi fortsätter gärna med nollorna. Vi känns stabila. Det är klart att vi släpper till målchanser här och där men vi är duktiga på att försvara vårt eget straffområde vid inläggsspel. De momenten sitter, för vi har tränat mycket på det. Vi ska självklart se upp med omställningar och ha en god balans i laget, men så länge vi kan få motståndarna att inte komma in i vårt straffområde och inte komma till målchanser har vi gjort ett gott jobb åt det hållet. Sedan är det ett spel åt andra hållet som ska stämma. Där önskar vi fler mål och fler effektiva anfall som kuggar i samt en skärpa i avsluten så vi verkligen sätter dit våra chanser, säger Christoffer Andersson.

Truppen:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Matchen inleds klockan 16.00. Se till att köpa biljetter och heja fram Gulvitt till tre nya poäng. Here we go!