IF Centern
Klockan 15.00 imorgon spelar FFF sin sista seriematch för säsongen. BK Olympic, som visat god form på sistone och säkrat nytt kontrakt, står för motståndet. FFF vill komma upp i 20 segrar och 67 poäng.

Christoffer Andersson har bra koll på morgondagens skånska motståndare.
– Det är ett lag som har blivit bättre och bättre under året. Vi gjorde ingen bra match där nere, men de visade att de är ett skickligt lag när de får till det. Det är en trupp som byggs om nästan varje år. Det kommer nya, talangfulla spelare. Under året blir ett sådant lag bättre och bättre. De är bland de fyra mest formstarka lagen i serien. Det är vi, Oddevold, Norrby och Olympic som har tagit flest poäng under de senaste tio matcherna. De har spelskickliga spelare som vill spela en kombinationsfotboll. De gör det vettigt och bra i många matcher, säger ”Chrisse”.
Det är ett ganska ungt lag!?
– Absolut. Det finns kvalitéer men brister också. För oss blir det viktigt att fortsätta på den resa som vi är på. Vi vill bibehålla tryggheten i vårt spel, utifrån att vara defensivt slipade. Förra matchen blev speciell på grund av en tidig utvisning men vi fick träna på det. I denna match handlar det om att fortsätta med den organisation, tro och disciplin som vi jobbat med och göra det på ett bra sätt, säger huvudtränaren och fortsätter:
– Vi ska även känna att vi behärskar bollen och underlaget och får kontroll på matchen offensivt och skapar många målchanser. Vi är det lag som har gjort flest mål i serien och vi vill göra ännu fler innan vi stänger den efter 30 omgångar. Självklart vill vi fullfölja de här 30 omgångarna på bästa sätt. Även om matchen egentligen inte gäller någonting är det massvis som den gäller sett till vår svit på hemmaplan och vår svit med obesegrade matcher. Och vi vill ta fler poäng än förra året. Det är små målsättningar i det hela. Framförallt vill vi preppa oss in till kvalet med en bra leverans.

Hur tänker du kring matchning?
– Det är en viktig match utifrån förberedelser. Det är långt till kvalet ska spelas och vi kommer träna så bra som vi bara kan. Vi ska lägga upp ett program för att hitta rätt och bli i bästa möjliga form till kvalet. Där tänker jag också på hur jag matchar laget. Jag kommer ta hänsyn till vissa saker, men de behåller vi för oss själva, säger Christoffer Andersson.

Tobias Helldén är avstängd. Wilhelm Ärlig och Gustav Lillienberg är skadade sedan tidigare.

Årets sista trupp i seriespelet består av följande spelare:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson