IF Centern
Klockan 18.30 imorgon spelar FFF bortapremiär mot Ariana FC på Malmö IP.

Likt ifjol har Ariana FC värvat etablerat.
– Vi har sett några försäsongsmatcher och i premiären och känner igen dem sen förra året. De har ny tränare och en hel del nya spelare. De har stärkt sin trupp med många etablerade namn och är ett topptippat lag av många. Det är en toppmatch där vi självklart vet mycket om laget men det handlar i slutändan om hur vi agerar för att gå för tre poäng och neutralisera deras spel, säger Christoffer Andersson.
Hur verkar de ha fått ihop laget ledningsvis?
– De har en del spelskickliga och kreativa herrar i laget och en stabil trebackslinje. De har haft en del träningsmatcher av enklare karaktär, så de har haft ganska många segrar, som mot division 2-laget Österlen och Onsala, som kommer från division 2. Vi hoppas att vi ska kunna ge dem en helt annan typ av match där vi visar vilken nivå vi håller.

Vad vill du se oss göra imorgon?
– Jag vill se ett gediget, homogent och tajt lagarbete. Jag vill se en kreativ sida av oss också, där vi med boll och löpkraft ser till att nöta ner dem.  Vi har haft en väldigt bra träningsvecka och känner oss mycket laddade och förberedda. Det gäller att starta matchen på ett bra sätt och fullfölja den på ett ännu bättre sett. Vi behöver se till att vi gör jobbet från början till slut.
Då blir press-spelet viktigt?
– Absolut, det är alltid viktigt i vårt sätt att spela. Att ligga tajt och homogent och neutralisera deras spel är superviktigt och därifrån skapa målchanser också. Vi har tittat lite extra på deras försvarsspel och hoppas ha en del nycklar för att kunna nöta ner det och komma till målchanser både genom det och fasta situationer.
Skadeläget ljusnar!?
– Ja, det gör det. Fler är på banan. Linus Borgström är tillbaka i träning men inte aktuell för match (avstängd en match till) och Remo Gotfredsen Grgic har varit igång nu. William Borgryd har varit igång ett par dagar nu men har varit borta länge. Edvin Christiansson har varit med lite på träningar i veckan och har känt sig bättre. Vi får se hur det fortlöper. Vincent Bodiroza ska trappas upp om någon vecka, säger ”Chrisse”.

Truppen består av samma spelare som i premiären:
Anton Andersson
Gabriel Johansson