Getinge IF
Falkenbergs FF har tagit fyra poäng på de två senaste matcherna och skuggar nu Helsingborgs IF på kvalplats. Imorgon väntar Djurgårdens IF, med ex-FFF:arna Erik Berg (mer känd som Johansson i Falkenberg) och Emir Kujovic i truppen, på hemmaplan. Och äntligen får vi spela match inför viss publik!

DIF blev svenska mästare ifjol men har inte varit lika stabila i år. Nu har de dock fått upp ångan och kommer till Falkenberg med tre raka segrar. Vinsten över BK Häcken i onsdags tog stockholmarna upp på andra plats i tabellen. Som bekant vann DIF mötet tidigare i år med 1-0 efter ett mål av Aslak Witry i slutsekunderna sedan Tobias Englund blivit felaktigt utvisad. FFF besegrade Örebro SK i förra hemmamatchen och kryssade sedan mot Kalmar FF. Hasse Eklund hoppas nu att FFF kan skrälla till sig poäng i bottenkampen.
– Det är en cupfinal och vi har inte mycket att förlora. Vi vill skapa större nerv och dramatik i bottenkampen genom att närma oss och blanda in de större lagen ovanför. Det som talar för oss imorgon är att vi spelar hemma på gräs och att det blir en lite annan fotboll än vad konstgräslaget Djurgården är vana vid. De är ett väldigt bra lag, så vi måste verkligen vara på tårna, säger huvudtränare Hasse Eklund.

Skademässigt är läget nästan oförändrat. Kwame Kizito och Tim Erlandsson är korsbandsskadade och Gustaf Nilsson är inte tillbaka ännu. Lorik Ademi missar matchen på grund av skada och Melker Nilsson är sjuk. FFF har inga spelare avstängda vilket inte heller DIF har.

Matchtruppen består av följande 19 spelare:
1. Johan Brattberg (mv)
4. Calle Johansson
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
26. Grégoire Amiot
33. Tibor Brink Joza (K)
34. Axel Norén

Matchen mellan FFF och DIF startar klockan 17.30 på Falcon Alkoholfri Arena imorgon och spelas inför 300 åskådare. Nedan hittar ni tv-intervjuer med mittbacken och nyckelspelaren Calle Johansson samt Hasse Eklund.