Norrby IF
Falkenbergs FF är stärkta av segern mot Örebro SK senast. Under onsdagskvällen väntar åttondeplacerade Hammarby på bortaplan.

För FFF:s spelare, ledare och supportrar betydde naturligtvis segern mot Örebro SK i lördags otroligt mycket. Hasse Eklund är nöjd med lagets vinstmatch.
– Utöver de tre poängen tar vi med oss spelarnas beslutsamhet! De hade bestämt sig för att spela bra fotboll med rörelse över hela banan och att vi skulle vinna till varje pris, säger huvudtränaren.

Segern har höjt både självförtroendet och humöret hos FFF, som nu har tagit poäng i fyra raka matcher och är uppe på säker mark i tabellen.
– Vi har ju gjort flera bra prestationer och det är klart att mycket mäts i antalet trepoängare. Jag tycker dock att våra slutfaser i de tre senaste matcherna har varit bra. Poäng i Göteborg, Norrköping får poäng till skänks av domaren och nu seger i slutet mot Örebro. Självförtroendet är också bra för att vi börjar bli starka i slutet av matcherna, säger Hasse Eklund.

Vad förväntar du dig av killarna borta mot Hammarby?
– Att vi håller vår matchplan med bra disciplin och att vi fortsätter att vara jobbiga att möta.

Vilka blir nycklarna för att kunna avgå med segern?
– Vi måste åka upp och spela vårt eget spel. När vi gör det har motståndaren det svårt. Vi skapar ofta målchanser och kan göra mål på många olika sätt. Vi tror på det vi gör och ska kämpa för att spela vårt eget spel fast det är bortaplan.

Vad tror du att det blir för typ av match?
– Båda lagen vill såklart vinna, så jag tror det blir en öppen match med många omställningar, säger FFF-tränaren.

Positivt för FFF är att viktige mittbacken Calle Johansson är tillbaka från avstängning och att Edi Sylisufaj enbart fick en blödning i segermatchen i Närke.
– Läget i truppen är bra. Endast skadade Lorik Ademi utgår från föregående trupp och Calle Johansson och Mohammad ”Mokki” Ahmadi kommer in istället. Edi Sylisufaj körde sitt eget program på träningen idag och får han ingen reaktion på dagens träning förväntar jag mig att han spelar imorgon, säger Eklund.

Dessa spelare ingår i 20-mannatruppen som åker till Stockholm:
1. Johan Brattberg (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Calle Johansson
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
22. John Björkengren
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
33. Tibor Brink Joza (K)

Matchen mot Hammarby, som vann båda mötena förra året, börjar klockan 19.00 imorgon.