IF Böljan
Klockan 16.00 imorgon vankas det seriefinal mot IK Oddevold hemma på Falcon Alkoholfri Arena. Ett laddat FFF ställs mot serieledaren, med målet att minska avståndet till förstaplatsen.

– Det är en möjlighet för oss att ta in tre poäng på Oddevold. Vi ska gå in i matchen med inställningen att vi ska ta tre poäng och krympa avståndet. Den möjligheten ska vi ta, säger Christoffer Andersson.
Det var bistra miner efter 1-1-resultatet i Malmö senast. FFF ville fått större utdelning på det spelmässiga övertaget.
– Vi var inte nöjda med poängutdelningen mot Ariana, men det fanns en del saker i spelet som vi var nöjda. Vi hade en defensiv som satt bra. Ariana kom i stort sett ingenstans. Vi vill ta det vidare in i denna match och utnyttja möjligheter till snabba omställningar på ett bättre sätt. Vi vill driva på tempot och skapa grejer utifrån snabbt passningsspel och en offensivlusta på hemmaplan.

IK Oddevold har skickliga spelare som Hugo Tilly, Liridon Kalludra och Axel Pettersson.
– Det är ett starkt lag. Det är ingen slump att de leder serien. De var bra redan förra året och har stärkt upp laget. Det är ett stabilt gäng som har spelat med ungefär samma startelva. Det finns kvalité i det gänget. Det är också ett moget lag utifrån erfarenhet. De har många spelare i åldersspannet 23-30 år, med erfarenhet från spel högre upp, säger ”Chrisse” och fortsätter:
– Men vi är också ett frejdigt lag. Vi vill tillbaka till den typ av match där vi verkligen släpper handbromsen och med kontroll driver på anfallsspelet på ett bättre sätt. Det är en utmaning att möta ett starkt Oddevold, men vi är samtidigt sjukt starka hemma. Det är inspirerande. Jag hoppas att alla spelare går ut med en glädje, offensivlusta och vilja att gripa denna möjlighet om att ta in tre poäng på Oddevold.
Huvudtränaren hoppas att publiken sluter upp bakom laget i denna viktiga match.
– Vi hoppas att publiken kommer för att stötta grabbarna. Laget kommer göra allt de kan för att bjuda på en bra fotbollsmatch och det tror jag att det kommer bli. Det är seriefinal och båda lagen vill visa musklerna. Vi hade ett oavgjort resultat i våras och vi vann senast på hemmaplan. Vi har många unga spelare som får möjlighet att återigen göra en bra match på hemmaplan och visa publiken att vi har bra fotboll i oss, säger Christoffer Andersson.

Tobias Helldén närmar sig spel men är inte tillgänglig imorgon. FFF har tagit ut samma trupp som senast.

Truppen:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Lördagsmatchen startar klockan 16.00. Glöm inte säkra era biljetter, för imorgon blir stödet extra värdefullt. Here we go!