Laholms FK
Efter 0-0 mot Gais i lördags är Falkenbergs FF mycket sugna på att knipa en trepoängare hemma mot Landskrona BoIS under onsdagskvällen. Då är det äntligen också fritt fram för all publik! FFF bjuder på fri entré för att fira att restriktionerna släpps.

Mycket gick emot FFF mot Gais, men laget fick ändå med sig en poäng som kan visa sig bli viktig. Imorgon är det dock tre poäng som gäller, när tabellfyran Landskrona BoIS kommer på besök. Vårmötet vann skåningarna, som nu har viktige Kevin Jensen avstängd, med 2-1 så FFF har revansch att utkräva.
– Det är ett bra och spelskickligt lag och vi är väl medvetna om att de har tagit merparten av sina poäng på hemmaplan. Det är väldigt härligt att vi får ta emot mer publik igen. Hemmaplan talar för oss. Vi är väldigt sugna på tre poäng och känslan i gruppen är bra, säger huvudtränare Tobias Tuvesson.

Anfallarna Nsima Peter och Kwame Kizito, som tyvärr missar även helgens match mot Örgryte IS, är avstängda.
– Det betyder att andra spelare kommer att få chansen, men vi vill samtidigt inte förändra för mycket, säger Tobias Tuvesson.
Otillgänglig är också skadade Kalle Söderström. I övrigt ser det bra ut i truppen. Det finns inga nya skador eller sjukdomar att rapportera om. Noterbart är att unge anfallaren Oskar Christiansson även denna gång är uttagen i matchtruppen.

Följande 19 spelare ingår i matchtruppen:
2. Godwin Aguda
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
12. Christoffer Carlsson
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
21. Mahmut Özen
22. Adam Eriksson
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
38. Oskar Christiansson
45. Adam Bergmark Wiberg

Klockan 19.00 imorgon är det dags för avspark! Glöm inte att boka din fribiljett till matchen!