Norrby IF
Imorgon eftermiddag väntar Öster på hemmaplan. Och för Falkenbergs FF finns enbart en trepoängare i tankarna.

– Det blir en tuff match. Öster är ett stabilt och homogent lag. De är fysiskt starka. Vi har tittat på dem i veckan och identifierat en del saker som jag tror och hoppas att vi kan utnyttja, säger Tobias Tuvesson.
Mycket har hänt under sommaren i Östers trupp.
– De har fått in en del nya spelare, så de är kanske inte riktigt så samspelta som tidigare. Det hoppas jag att vi kan utnyttja. De har en del individuellt skickliga spelare i varje lagdel som vi behöver se upp med, men fokus ligger främst på vår egen prestation och att göra det bra över 90 minuter, säger huvudtränaren.
FFF går såklart all-in för att ta tre poäng.
– Hemmaplan är en stor fördel för oss. Vi är starka på hemmaplan och har en bra känsla i gruppen. Vi har tränat bra här nu och tittat på det vi gjorde mindre bra mot Jönköping. Det hoppas jag att vi kan göra bättre i denna match, säger ”Tuve”
Tron på laget och dess kvalitéer är stor.
– Vi är helt övertygade om att vi ska vända det här och få ett bra resultat med oss! Alla kämpar för det varje dag, säger han.

FFF har inga spelare avstängda och väldigt många friska spelare. Minuset är att Kalle Söderström skadade sig på träning i veckan och därmed är indisponibel. I övrigt är läget i laget bra och det råder hård konkurrens.

Ledarteamet har tagit ut följande 19 spelare i truppen:
2. Godwin Aguda
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
12. Christoffer Carlsson
14. Nsima Peter
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
21. Mahmut Özen
22. Adam Eriksson
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
45. Adam Bergmark Wiberg

Avspark sker klockan 15.00 imorgon. Nedan kan ni se tv-intervjuer med Kwame Kizito och Tobias Tuvesson. Framåt gula!