IF Centern
Serien är färdigspelad och nu ska det över 180 minuter avgöras om FFF eller Skövde AIK spelar i superettan nästa år. FFF är oerhört laddade inför morgondagens hemmamatch, intygar huvudtränare Christoffer Andersson.

– Tankarna är optimistiska. Vi har förberett oss över tid och är preppade och klara. Idag fick vi en känsla för väder, vind och underlag på arenan. Grabbarna är redo. Sen ska vi komma ihåg att det är ett dubbelmöte, så vi måste köra hela vägen in i kaklet. De som startar och de som kommer in ska ge allt. Vi ska vara disciplinerade och noggranna och samtidigt släppa loss. Det finns en nerv som vi ska omvandla till energi och njuta av matchen. Vi är både laddade och sugna på hemmafajt, säger ”Chrisse”.
Tim Erlandsson instämmer.
– Jag är otroligt laddad. Vi har förberett oss väl och det ska bli riktigt kul. Man har mycket revanschlusta, både för egen del samt för lagets del med tanke hur det blev i fjol, säger vår utmärkte målvakt.

De har läst på väldigt mycket om Skövde AIK:s sätt att spela.
– Jag vet mer än tillräckligt. Det är tydligt hur de spelar. Det är gammal brittisk fotboll á la Championship. Det är ett pressande lag som är bra på omställningar, fasta situationer och andrabollsspel. De är ganska direkta och raka. De har många långa inkast, så det blir en del avbrott i matcherna. Det är vi förberedda på. När bollen är i spel gäller det ha full energi och fart och fläkt. Jag tror att matchbilden kommer att vara åt det hållet, säger huvudtränaren.
Han vill ge beröm till hela truppen.
– Killarna har gjort en fantastisk säsong och tagit 67 poäng. De jobbar stenhårt och disciplinerat och är väl värda denna chans. Nu är det in i kaklet som gäller. Jag vill ge en eloge till spelarna som krigar hängivet vecka ut och vecka in. Vi är framme vid en möjlighet som vi ska gripa. Vi ska bestämma oss för att detta är våra matcher!

Över 2 500 biljetter är sålda till morgondagens drabbning och fler blir det.
– Det är jättekul att det finns intresse för att komma och stötta. Publiken behövs. Det skapar en härlig inramning och en känsla som betyder otroligt mycket för spelarna. Så kom, stötta och se till att spelarna får höra er. Både underställ och skidbyxor ska på, säger ”Chrisse” med ett leende.

Wilhelm Ärlig och Gustav Lillienberg är korsbandsskadade och Edvin Christiansson dras med en känning. Övriga spelare är tillgängliga för spel.

Truppen till första matchen i superettan-kvalet består av följande spelare:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
3 William Borgryd
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Torsdagens match inleds klockan 19.00. Kom i tid för att undvika köer. Here we go!!