IF Böljan
Imorgon eftermiddag möter FFF Vänersborgs IF på hemmaplan. Då går FFF självklart för tre nya poäng.

Bortamatchen i våras vann FFF med 1-0 efter 95 minuters rejält kämpande på planen. Nu möts lagen i Falkenberg.
– De har en identitet som är väldigt tydlig. De är det mest pressande laget och tillåter inte motståndarna att ha ett bollinnehav. De vill upp i nyllet och spela ett man-man-försvar i stora delar av spelet. De söker sina motståndare tidigt och nära. Sedan är de ganska direkta och raka i sitt offensiva spel. De tar till vara på fasta situationer och långa inkast och har det som sin identitet. De är svåra att möta utifrån sin spelidé. Det känns lite som den fotboll som spelades i Championship på 90-talet, säger Christoffer Andersson.
FFF har gott om självförtroende efter vinsten mot Lunds BK senast.
– Vi är otroligt glada för de tre poängen. Vi hittade ett sätt att vinna på i en match där vi kanske inte levererade på det sätt som vi önskar. Nu får vi en ny möjlighet att visa publiken att det finns mycket god fotboll i det här gänget. Det är tufft att spela en glamourös fotboll mot Vänersborg men det kommer finnas tidpunkter i matchen där de blir trötta och där det finns ytor. Då måste vi ta vara på dessa ytor, säger ”Chrisse” och fortsätter:
– Vi måste också vara lite cyniska och möta dem på det sätt som de spelar sin fotboll på. Är man naiv gynnar det Vänersborg. Man måste vara klok och ha tydliga inriktningar för när man ska spela, när man ska vara direkt och hur man ska ligga i defensiven. Rätt positionering och andrabollsspel är viktigt i denna typ av match. Vi ska städa och spela därifrån.

FFF är inne i en period med flera hemmamatcher på raken.
– Vi älskar att spela hemma. Det är en fin gräsmatta, en underbar arena och publik som kommer och stöttar. Allt det ger mycket energi till spelarna. Vi ser fram emot att det är hemmamatch igen och att det sedan är hemmamatch på onsdag igen. Det är en härlig tid när vi kan vara inne på arenan och visa upp oss. Vi hoppas att det kommer mycket folk imorgon, säger Christoffer Andersson.

Sewen Emilov är sjuk och missar matchen imorgon. Edvin Christiansson och William Borgryd är inte heller tillgängliga. Gustav Lillienberg ska spela match med Böljan.

Truppen består av dessa 18 spelare:
1 Tim Erlandsson
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
23 Rasmus Andersson
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson

Matchen startar klockan 16.00 under lördagen. Se till att säkra biljetter! Mot tre poäng!